#MEAT dă startul înscrierilor la Târgul Întreprinderilor Mici și Mijlocii – HORECA, organizat la Constanța!
Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, prin Agenția Teritorială pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii și Turism Constanța (ATIMMT Constanța) organizează, în perioada 23 – 25 mai 2024, Târgul Întreprinderilor Mici și Mijlocii, ediția 2024, adresat întreprinderilor mici și mijlocii cu activitate în domeniile HORECA. Evenimentul se va desfășura în incinta Pavilionului Expozițional Constanța, situat în Constanța, Bulevardul Mamaia, numărul 331A.
Detalii suplimentare
Invitație
CONFERINȚĂ DE PRESĂ
Constantin-Daniel Cadariu, ministrul antreprenoriatului și turismului, cu ocazia deschiderii oficiale a Târgului Întreprinderilor Mici și Mijlocii (TIMM) – ediția 2022, va susține vineri, 09 decembrie a.c., ora 10:00, o conferință de presă. În cadrul acesteia va fi prezentat statusul programelor deruate de Ministerul Antreprenoriatului și Turismului, precum și sumarul obiectivelor pentru anul ce urmează.
TIMM 2022 este un eveniment organizat de Ministerul Antreprenoriatului și Turismului și Agenția pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii Ploiești, în vederea promovării spiritului antreprenorial și a facilitării contactelor dintre întreprinzători/IMM şi agenţii economici/instituţiile publice sau private, care oferă servicii pentru acest sector.
Printr-un program de finanțare special dedicat, celor 80 de expozanți le sunt decontate cheltuielile privind cazarea și transportul la/de la eveniment, inclusiv a produselor acestora, în sumă forfetară de 1.500 lei/beneficiar. De asemenea, standurile sunt puse la dispoziția acestora cu titlu gratuit.
Vă invităm, astfel, să ne fiți alături vineri, 09 decembrie a.c., ora 10:00, la Romexpo – Pavilionul B1, București. Avem rugămintea de a ne transmite confirmarea participării la conferința de presă pe adresa de e-mail comunicare@mturism.ro până joi, 08 decembrie a.c., ora 20:00.
Menționăm că TIMM 2022 se desfășoară începând de vineri, 09 decembrie a.c., și până duminică, 11 decembrie a.c., în intervalul 10:00 – 20:00. Accesul vizitatorilor este gratuit.
ANUNȚ
în atenția beneficiarilor schemei de ajutor de stat prevăzută de OUG nr. 224/2020 – HoReCa
Având în vedere etapa de realizare plăți – prorata I, în cadrul programului HoReCa, atragem atenția beneficiarilor cu privire la obligațiile prvăzute de Procedura programului, aprobată prin Ordinul nr. 991/2021, și asumate de aceștia prin intermediul contractelor de finanțare, respectiv:
Ordinul nr. 991/2021:
Art. 8.5. AIMM monitorizează îndeplinirea indicatorilor pentru care s-a obţinut finanţare (menţinerea activităţii, plata obligaţiilor fiscale către bugetul central). Menţinerea activităţii pe o perioadă de minim 6 luni de la data primei plăţi sau 12 luni de la data primei plăţi, în cazul în care valoarea grantului este mai mare de echivalentul în lei al sumei de 200.000 euro, dacă prin acte normative nu se instituie restricţii de natură a impune suspendarea ori întreruperea activităţii comerciale, se va verifica automat de către aplicaţia electronică prin interogarea bazei de date a Oficiului Naţional al Registrului Comerţului/Administraţia Naţională de Administrare Fiscală.
Până la finalul perioadei de monitorizare, în urma achitării obligaţiilor fiscale către bugetul central, beneficiarul are obligaţia de a încărca în aplicaţia electronică certificatul fiscal care atestă lipsa datoriilor şi dovada plăţii.
Art. 8.6. Perioada de suspendare ori întrerupere a activităţii comerciale impusă prin acte normative nu se ia în calcul la determinarea termenului de 6 luni, respectiv de 12 luni.
Art. 8.8. Beneficiarii care înregistrează obligaţii fiscale restante şi alte creanţe bugetare administrate de organul fiscal central, definit potrivit art. 1 pct. 31 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, îşi iau angajamentul să le achite din ajutorul acordat în cadrul Schemei, în termen de maxim 6/12 luni din momentul primei plăţi a ajutorului financiar către beneficiar, conform prevederilor din art. 2 alin. (5) din OUG nr. 224/2020, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 8.9. În cazul în care se constată că nu au fost achitate obligaţiile fiscale restante prevăzut la art. 8.8, solicitanţii vor primi Decizie de respingere a finanţării cu recuperare integrală a ajutorului de stat şi a dobânzii aferente, semnată electronic de ordonatorul de credite.
Nota de Informare privind Prelucrarea Datelor cu Caracter Personal
Ministerul Economiei Energiei și Mediului de Afaceri lansează proiectul de finanțare pentru IMM-urile afectate de criza sanitară
Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, în parteneriat cu Agențiile Regionale pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii, atragere de investiții și promovare a exportului și Serviciul de Telecomunicații Speciale, lansează proiectul de “sprijin financiar pentru IMM-urile afectate de pandemia COVID-19 prin intermediul sistemului informatic integrat- IMM Recover”. Obiectivul general al proiectului îl reprezintă susţinerea IMM-urilor afectate de COVID-19 și vizează continuarea activităţii lor în următoarea perioadă luând în considerare riscurile de recesiune economică. Scopul proiectului este în linie cu Obiectivul Specific OS 3.1. (consolidarea poziției pe piață a IMM-urilor afectate de pandemia COVID-19 și cu Acțiunea 3.1.1. (sprijin pentru IMM-uri în vederea depășirii crizei economice generate de pandemia COVID – 19). Proiectul constituie o premisă solidă pentru contracararea efectelor negative ale ajustărilor structurale generate de criza sanitară și pentru îmbunătățirea statutului economic al întreprinderilor a căror activitate a fost întreruptă total sau parțial prin deciziile autorităților publice competente. Implementarea proiectului cofinanţat din Fondul European pentru Dezvoltare Regională prin Programul Operaţional Competitivitate va conduce la susținerea a minimum 55.000 de IMM-uri și la menținerea a cel puțin 2050 de locuri de muncă. Rezultatele finale ale acestui program vor avea un impact pozitiv asupra mediului de afaceri la nivel național și asupra nivelului de trai al populației. Aceste beneficii se vor răsfrânge asupra comunității din care întreprinzătorii fac parte, creându-se, astfel, un efect multiplicator. Totodată, statul beneficiază, în mod indirect, de implementarea proiectului, având în vedere reducerea ratei șomajului și creșterea economică generată de deblocarea activităților suspendate prin decizia autorităților publice competente. În concluzie, implementarea proiectului va determina un impact pozitiv pe termen mediu și lung asupra dezvoltării durabile la nivel național. Proiectul contribuie la atingerea indicatorilor specifici ca urmare sprijinului primit de IMM-uri pentru: CO01- număr de întreprinderi sprijinite la terminarea finanțării pentru toate măsurile, CO02- Număr de întreprinderi care primesc granturi și CV22- număr de IMM-uri sprijinite cu finanțare nerambursabilă pentru capital de lucru ca răspuns la COVID-19 la șase luni de la terminarea sprijinului și pentru măsurile Microgrant (M1) și Capital de Lucru (M2). Valoarea totală a proiectului, așa cum apare în contractul/ decizia de finanțare, precum și valoarea cofinanțării UE este următoarea: 4,339,776,824.77 lei, din care finanțare FEDR de 3.751.034.368 lei. Data de începere a proiectului este 07.10.2020 și se finalizează la data de 31.12.2023. Codul proiectului este următorul: 141523.
Proiect cofinanțat din Fondul European pentru Dezvoltare Regională prin Programul Operaţional Competitivitate 2014-2020
Fișier Comunicat de presă
E-mail: immrecover@imm.gov.ro
Website: imm.gov.ro, economie.gov.ro
Telefon: 0217950098
Adresa: Calea Victoriei, nr. 152, sect 1, Bucuresti
Comunicat de presă: Consultări pe tema reluării activității în marile centre comerciale
La inițiativa secretarului de stat Liviu Rogojinaru, reprezentanți ai marilor centre comerciale și ai retailerilor din domeniul nealimentar au avut o întâlnire, în prezenţa președintelui Consiliului Concurenței, Bogdan Chiriţoiu, pe tema identificării unor soluții eficiente la problemele comune cauzate de epidemia de coronavirus. Proprietarii de malluri şi patronatele din retailul nealimentar au formulat propuneri pentru calendarul redeschiderii centrelor comerciale, în condiții de siguranță sanitară, după suspendarea activității ca urmare a măsurilor de limitare a răspândirii pandemiei SARS-CoV-2.
Comunicat de presă: Noi măsuri de protecție sanitară pentru clienții teraselor și plajelor, începând cu data de 1 iunie
Începând cu data de 1 iunie a.c., sunt permise activitățile de preparare, servire și consum al produselor alimentare, băuturilor alcoolice și nealcoolice în spațiile special amenajate din exteriorul clădirilor unităților de alimentație publică (terase) și totodată sunt permise activitățile de operare a plajelor turistice. Aceste prevederi sunt cuprinse în Ordinul comun nr. 1.809 din data de 29.05.2020 emis de Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri alături de Ministerul Sănătății și Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor și, respectiv, Ordinul comun al Ministerului Economiei, Energieiv și Mediului de Afaceri nr. 1.810 din data de 29.05.2020, emis împreună cu Ministerul Sănătății și Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor.
Comunicat de presă: Termenul de obținere a Certificatelor de Situație de Urgență tip 2 a fost prelungit până la 15 iunie 2020
Vă invităm Joi, 14 mai, începând cu ora 10:00 să luați parte la evenimentul online inițiat de către CNIPMMR.
Speakerii invitați :
– Virgil Popescu, Ministrul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri
– Florin Jianu, președinte CNIPMMR,
– Sergiu Manea, CEO BCR
– Sven Marinus, CEO Sodexo
– Leonard Cornoiu, Director Programe Europene BT
Vor aborda următoarele subiecte: voucherele de consum, tipuri de finanțări pentru antreprenori, stadiul programelor de finanțare existente/ viitoare și, ca și până acum, vom răspunde întrebărilor dvs. cu privire la subiectul dezbaterii.
Dezbaterea va fi moderată de către Oana Bâra, Director departament proiecte CNIPMMR și poate fi urmărită pe pagina www.facebook.ro/CNIPMMR sau pe urmatorul link : https://www.facebook.com/events/602784143928345/
Comunicat de presă: Modificări la emiterea Certificatelor de Situație de Urgență în favoarea operatorilor economici
Se lucrează la modificarea OMEEMA 791/2020 de eliberare a Certificatelor de Situație de Urgență
Comunicat de presă: Noi măsuri în sprijinul beneficiarilor programului Start-Up Nation – editia 2018
Cum obții Certificatul de Situație de Urgență
MEEMA-Certificat_de_urgenta
Comunicat de presă: MEEMA înființează Registrul Național al Producătorilor de echipamente medicale necesare combaterii COVID – 19
Actualizare telefon Call-Centre CSU
Programul de susținere a întreprinderilor mici și mijlocii
Mai multe detalii la link: https://www.mfinante.gov.ro/acasa.html?method=detalii&id=999647490
Procedură obținere CSU – VIDEO: Tutorial video pentru toți cei care au întrebări sau nelămuriri în legătură cu Certificatele de Situație de Urgență.
Întrebări și răspunsuri, cazuri punctuale: Q&A – Obținerea Certificatelor de Situație de Urgență
IMPORTANT– Numerele de telefon la care puteți obține informații despre CSU
Comunicat de presă: Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri anunță măsuri pe perioada stării de urgență pentru beneficiarii programelor naționale derulate
Comunicat de presă: Certificatele de Situație de Urgență (CSU) – noi prevederi pentru sprijinirea IMM-urilor pe perioada stării de urgen